Kor

Lesja og Dovre kulturskole har inngått et samarbeid med Dovrefjell Disharmoniske Selskab.

Dovrefjell Disharmoniske Selskab (DDS) har holdt på siden 1981. I starten var de mest av alt et barbershop-kor (barbershop er en form av a cappella) og gjorde stor lykke med det. Så ble det mer folkemusikk, og etter hvert utvida de repertoaret til å også omfatte kirkemusikk og andre musikkstiler.

Å være med i koret er både sosialt og musikalsk utviklende. Man blir godt tatt vare på i koret og repertoaret blir lagt opp etter stemmene. Koret har behov for både damer og karer. Ungdom i alle aldre er velkommen!

Dirigent er Hubertus Huijs, som har vært lærer i kulturskolen siden 2009.

Dovrefjell Disharmoniske Selskab følger skoleruta, og har øvinger hver tirsdagskveld.

Ønsker du å være med i kor? Ta kontakt med Stina Odden Thoresen på tlf. 951 51 298 eller sot85@hotmail.com.