Treblås- og messing

For 3. trinn og oppover

Ønsker du å få individuell opplæring i trompet, saksofon, klarinett, trombone, eller et annet treblås- eller messinginstrument?

Treblås og messing instrument er to ulike familier men brukes stort sett i alle musikkslag; alt fra pop, R&B og rock til korpsmusikk, fra klassisk og swing til samtidsmusikk.

Vi lærer å lage en fin klang på instrumentet ved riktig blåse teknikk. Vi lærer å spille enkle melodier allerede tidlig i starten. Du lærer å lese noter og utvikler gehøret og musikaliteten din. Samspill er både viktig og veldig morsomt og det skal vi også ha i opplæringen.

Vi tilpasser undervisningen etter elevens nivå, og vil støtte foresatte med å etablere gode øve rutiner hjemme. I all musikalsk virksomhet er egenøving en forutsetning for fremgang på instrumentet. Elevene får instruksjon i å opparbeide gode øve rutiner og blir kjent med lærernes anbefaling til hjemmearbeid, og elevenes og foreldrenes oppfølging av dette.

Det forutsettes at eleven har tilgang til egnet instrument for øving. Instrument kan leies i kulturskolen.