Trekkspill/ Torader

Tilbud for elever fra 3. trinn og oppover.

Når du starter på trekkspill vil du lære grunnleggende spilleteknikk med sittestilling, håndstilling, fingersetting og belgføring. Du vil lære grunnleggende notelære, finne grunnpulsen i musikken og spille enkle melodier på gehør.  Det undervises hovedsakelig i folkemusikk.

Vi tilpasser undervisningen etter elevens nivå, og vil støtte foresatte med å etablere gode øve rutiner hjemme. I all musikalsk virksomhet er egenøving en forutsetning for fremgang på instrumentet. Elevene får instruksjon i å opparbeide gode øve rutiner og blir kjent med lærernes anbefaling til hjemmearbeid, og elevenes og foreldrenes oppfølging av dette.

Det forutsettes at eleven har tilgang til egnet instrument for øving. Instrument kan leies i kulturskolen.

Eleven kan velge opplæring på torader om det er ønskelig.

Trekkspill vårkonsert 21.jpg