Våre lærere

Mads4.jpg

Mads Erik Odde

Underviser i trekkspill og torader.

Mads Erik Odde er folkemusiker og musikkpedagog fra Garmo, og underviser på trekkspill og torader.  Han har utdanning fra folkemusikklinjen på Vinstra og Norges Musikkhøyskole, der han fullførte mastergraden i 2017. I tillegg til å være lærer i kulturskolen, jobber Mads Erik som frilans musiker.

Foto: Lars Evensen

Cindy, svarthvitt.jpg

Cindy Van Schendel

Underviser i visuell kunst.

Etter en barndom fylt med dans, sang, musikk og mye tid ute i naturen, studerte Cindy dans på danseakademiet i Tilburg i Nederland. Hun jobbet som danser, lærer og koreograf og fortsatte med det etter hun emigrerte til Norge i 2007.

Livet i Norge var rolig og Cindy startet med å lage collager og illustrasjoner som fort ble publisert. Hun har kurs i illustrasjon og er glad i å inspirere og hjelpe sine elever med å uttrykke seg, både i dans og visuell kunst.

Kari svarthvitt.jpg

Kari Ulheim

Underviser i korps (blåseinstrument og slagverk).

Kari kommer opprinnelig fra Dovreskogen, og startet sin musikalske karriere i Dovre skolekorps og Dombås musikkforening. Etter mange års musikkstudier på Hamar, i Trondheim og Oslo, flyttet hun tilbake i 2011, og jobber nå som instruktør/dirigent i Dovre skolekorps og underviser i musikk ved Dovre ungdomsskole. Hun har blant annet en mastergrad i klarinett ved Norges Musikkhøgskole og pedagogisk utdanning fra Høgskolen i Hedmark. Hun har helt siden ungdomsalder jobbet som dirigent/instruktør i ulike skole- og voksenkorps. Når hun ikke driver med musikk, liker hun seg aller best på tur i fjellet eller skogen.

Hubertus Huijs.jpg

Hubertus Huijs

Underviser i korps (blåseinstrument, slagverk).

Hubertus begynte å spille saksofon da han var 13 år gammel. Han studerte senere jazz på kunsthøyskolen i Amsterdam og har spilt profesjonelt siden da. I Lesja og Dovre kulturskole startet han som lærer i 2009. Per i dag dirigerer han Lesja skulemusikk og har aspirantopplæring. Han er også dirigent i Dovrefjell Disharmoniske Selskab.

Martine, farge.jpg

Martine Haugen

Rektor i Lesja og Dovre kulturskule.

Underviser i sang og gitar.

Martine er en sanger og gitarist fra Dombås, som selv starta sin musikalske karriere i Lesja og Dovre Kulturskole som elleveåring. I de senere åra har ho sunget på mange store scener rundt om i Norge med band, og har ellers mange års erfaring som musiker.

I 2021 gjør ho ferdig musikklærerutdanninga ved Høgskolen i Innlandet avdeling Hamar, og flytter heim til Dombås. Når ho ikke skriv låter eller driv med musikk, er ho glad i å være på fjellet eller sjå ein god film.

Sindre Johnsgård Drogen

Underviser i gitar, band, ukulele, slagverk.

Sindre kommer fra, og er bosatt i Dovre. Han har faglærerutdanning med mastergrad i musikk fra Nord Universitet i Levanger. Han har gitar som hovedinstrument, men spiller også mandolin og lignende strengeinstrument.
Han har erfaring innenfor de fleste sjangre, men har de siste årene har han fordypet seg i folkemusikk fra Nord-Gudbrandsdalen.
Når Sindre ikke driver med musikk slapper han gjerne av med en kopp kaffe og en serie eller fotballkamp på TV-en

Erlend Grønbeck

Underviser i piano

Erlend Grønbeck er opprinnelig fra Melhus i Trøndelag, men er nå bosatt med familien på fem på Lesjaverk. Hit kom de vinteren 2021 etter flere år på Vinstra, hvor Erlend underviste piano og musikkhistorie på musikklinja og i kulturskolen i Fron.

Etter fullførte studier i Bergen og Trondheim i 2012, har han jobbet med instrumentopplæring, nå som pianolærer i Lesja og Dovre kulturskole. I tillegg til dette er han musikklærer på Lesja skule. Som flere av de andre i kollegiet trives han best ute i fri natur, både med fluestang og på rype- og reinsfjellet.

Jorgen,-farge.jpg

Jørgen Brandli

Underviser i piano

Jørgen har undervist i piano- og orgelspill i Lesja og Dovre kulturskole siden skolen ble etablert for tjuefem år siden, og har i løpet av denne tiden blitt kjent svært mange flinke og trivelige elever fra alle deler av de to kommunene. Han ser fram til fortsatt godt musikksamarbeid med elever fra grunnskole og videregående! Jørgen har selv spilt orgel og piano siden barneårene; er utdannet kirkemusiker og pedagog fra Norges Musikkhøgskole, og har jobbet som utøvende musiker hele yrkeslivet.