Korps

Korpsundervisning organiseres gjennom kulturskolen, og styret i korpset organiserer drift og påmelding. Hvis du ønsker å spille blåseinstrument, eller slagverk i korpset ta kontakt med dirigent eller styreleder i korpset.

Vil du bli med i korps?

• Du får opplæring på blåseinstrument eller slagverk i grupper/enkeltundervisning

• Du får spille sammen med mange andre i et felles korps

• Du får bli med på sosiale aktiviteter, konserter og turer sammen med de andre i korpset.

Lesjaskog skulemusikk
Hubertus Huijs, dirigent og lærer tlf. 909 64 536

Dovre skolekorps
Kari Ulheim, dirigent og lærer tlf. 901 37 868

Dovre skolekorps: Påmelding/øving

Instrumentopplæring på blåseinstrumenter er på barneskolen rett etter skoletid på mandag eller fredag. Lærer er Kari Ulheim.

Tidspunkt for instrumentopplæring på slagverk blir avtalt direkte med lærer Sindre Drogen.

Du får låne instrument og utstyr av korpset. Opptak fra 3.klasse.

Nye medlemmer starter vanligvis øving ved skolestart om høsten, men vi tar gjerne imot nye medlemmer gjennom hele året dersom det lar seg løse praktisk.

Når musikantene har spilt i 1-2 år, så pleier vi også å ha en fellesøving i uka. Vanligvis på torsdag ettermiddag.  Pause med servering av mat og drikke.

For å melde seg på, ta direkte kontakt med Kari Ulheim, tlf. 90 13 78 68 epost: kari.ulheim@dovre.kommune.no

Mer info

I tillegg til øving og konserter, så arrangerer Dovre skolekorps div. sosiale aktiviteter for medlemmene sine. For eksempel svømming, hundekjøring, besøk hos andre korps, turer, bowling, pizza osv.

Vi ønsker at alle som vil skal kunne bli med i korpset. Derfor er slike aktiviteter gratis for medlemmene i korpset (det kan være aktuelt med en liten egenandel på for eksempel lengere turer).

For å finansiere dette og innkjøp av instrumenter osv., har korpset flaskeinnsamling to - tre ganger i året, samt en medlemskontingent på kr 600 i halvåret. Liker du musikk?

Har du lyst til å lære og spille et instrument?

Har du lyst på nye venner?

Har du lyst til å spille konserter og dra på turer?

Har du lyst på en hobby du kan ha hele livet?

Da håper vi at du vil bli med i Dovre skolekorps!

Se film fra Dovre skolekorps:

Korps- julekonsert 19.jpg