Piano

Tilbud for elever fra 2. trinn og oppover.

Når du starter opp med piano vil du lære det grunnleggende for tangentinstrument. Du vil lære god håndstilling og bli kjent med klaviaturet og kunne forstå hva som er oppover og nedover, og tangentnavn. Du vil lære fingersetning og enket notelære med noteverdier og rytmer. Du vil lære å spille med begge hender og øve inn pianostykker med hjelp av noter og etter gehør, og enkel besifring.

Vi tilpasser undervisningen etter elevens nivå, og vil støtte foresatte med å etablere gode øve rutiner hjemme. I all musikalsk virksomhet er egenøving en forutsetning for fremgang på instrumentet. Elevene får instruksjon i å opparbeide gode øve rutiner og blir kjent med lærernes anbefaling til hjemmearbeid, og elevenes og foreldrenes oppfølging av dette.

Det forutsettes at eleven har tilgang til egnet instrument for øving. Instrument kan leies i kulturskolen.

Opptreden ved bibliotekkonsert på Dovre folkebibliotek