Kortkurs

Sangstund med Martine

Tilbud for elever fra 1.-4. trinn på Dovre Barneskole.

Sangstund med Martine er et tilbud der man samles og synger både nye og gamle sanger. Tilbudet er for alle som liker å synge og ønsker å gjøre det sammen med medelever.

Tilbudet er et lavterskeltilbud der det eneste du trenger å ta med er godt humør. Å synge sammen skaper glede og mestring, og det er også en fin mulighet til å bli kjent med elever fra andre alderstrinn!

Undervisningsted; Musikkrommet, Dovre Barneskole

Undervisning foregår rett etter skoletid på torsdager, kl. 13:20 til 14:00. Elevene som tar buss hjem blir tatt hånd om til bussen går 14:30.

Kurset starter etter høstferien og avsluttes i slutten av april. Undervisningen følger grunnskolens ferie- og fridager.

Året pleier av avsluttes med et innslag på Kulturskolens Skoleturné i slutten av april. Det vil også dukke opp flere muligheter til å opptre, for de som ønsker det!

Pris: pr. semester kr. 426,- (Totalt kr. 852,- for hele kurset).

Minikurs i visuell kunst

Tilbud for elever fra førskolealder til videregående

5 UKERS KURS

Minikurs er et mangfoldig kurs, der man kan lære seg enkel maling, trykkteknikker, tegning, forming, med mer!

Minikurset er en fin arena å utfolde seg og bli introdusert for visuell kunst.

Vi oppfordrer foresatte til å bli med på første time for å se hva vi skal gjøre i timene. Ønsker barnet at en foresatt skal være med alle gangene, så er de hjertelig velkomne.

Minikurset er et kortkurs som er delt opp i 4 bolker, og foregår fra uke 42-15.

Les mer her!

Trommekurs

Tilbud for alle

INDIVIDUELLE KURS RUNDT OM I LESJA OG DOVRE

“Trom Sammen” er en spennende møteplass og en måte å skape noe sammen på. Du kan komme alene, ta med en venn, eller komme med familie og barn.

Vi bruker ulike trommer og rytmeinstrumenter og skal ha det gøy!

Enhver får delta på sitt nivå og ut fra sine forutsetninger. Vi følger ingen spesiell stilart eller tradisjon og ingen risikerer å spille feil.

Hjertelig velkommen enten du er en dreven trommis eller helt fersk! Grunnleggende tips blir gitt og resten er opp til deg..

Trommer og perkusjon får du låne – godt utvalg!

Kurset er gratis.

Kurstidspunkt og sted kommer fortløpende. Følg med på vår nettside og våre sosiale medier!